wtorek, 26 stycznia 2016

,,Podręczna" biblioteka

          Jeden z moich ulubionych tematów, książkiiii :).
          Przyznam, znam sporo osób, które nie czytają książek. Moim zdaniem nie są to osoby głupie, po prostu nie wiedzą co tracą :).
          Na początku chciałam zrobić top listę, jednak po zastanowieniu i ułożeniu sobie tego w głowie doszłam do wniosku, że nie umiem jednoznacznie ocenić, które lubię najbardziej, dlatego to nie top lista tylko po prostu lista dziesięciu książek, które naprawdę są warte przeczytania. Chociaż przyznam, że pierwsze pięć to takie moje wyjątkowe wybory ;).

        Nie będę się specjalnie nad nimi rozwijać, lepsze opisy znajdziecie w necie, mogę wam za to powiedzieć, że wszystkie oceniam absolutnie na 10 w skali od 1 do 10. Wiadomo, każdy tytuł, jakiegokolwiek by się nie przedstawiło, będzie miał swoje mocne i słabe strony i u każdego te strony będą wyglądały inaczej. Tak czy siak, po przeczytaniu każdej z nich nie mogłam przez kilka dobrych dni sięgnąć po żadną inną, by nie zaburzać wrażenia oraz żalu (bo już się skończyła) jakie po sobie zostawiły. No może nie licząc ,,Szkoły przy cmentarzu" ;). Ale bardzo, bardzo polecam :).
     

        Do pięciu dołączam obrazki przedstawiające pierwszy tom, oraz tytuły poszczególnych tomów:).


1. ,,Kroniki Pradawnego Mroku" Michelle Paver

        Powieść przedstawia życie 12-letniego chłopca, syna maga klanu, żyjącego 6 tysięcy lat temu, w epoce kamienia. Nazwałabym ją fantasy, jednak inną niż wszystkie.
     
      I. ,,Wilczy Brat"
      II. ,,Wędrujący Duch"
      III. ,,Pożeracz Dusz"
      IV. ,,Wyrzutek"
      V. ,,Złamana Przysięga"
      VI. ,,Tropiciel Duchów"




2. ,,Harry Potter" Joanne Kathleen Rowling

        Pewnie wszyscy słyszeli o Harrym Potterze, chłopcu, który przeżył. Książki pisane prostym, czytelnym językiem, wspominam z łezką w kąciku oka. Filmy nie są takie złe, ale do książek się nie umywają, mimo wszystko ;).



      I. ,,Kamień Filozoficzny"
      II. ,,Komnata Tajemnic"
      III. ,,Więzień Azkabanu"
      IV. ,,Czara Ognia"
      V. ,,Zakon Feniksa"
      VI. ,,Książe Półkrwi"
      VII. ,,Insygnia Śmierci"



3. ,,Cienie Pojętnych" Adrian Tchaikowsky

        Autor jest synem polskich emigrantów, więc nie mówcie, że nie ma polskich autorów ;). 
        Ciężko jest opisać tą serię kilkoma słowami... Hmm... Może po prostu załączę LINK do opisu pierwszego tomu, chociaż nie oddaje on zarąbistości tej powieści. Tyle bym chciała na jej temat napisać, ale nie mogę znaleźć słów, powiem więc jedno: Naprawdę, to trzeba przeczytać!!!!
        Nawet jeżeli ktoś szuka wątków miłosnych to się znajdą, do tego pisane męską ręką :). Uwierzcie, co do niektórych, to nie widziałam piękniej przedstawionych sytuacji (piszę to głównie ze względu na kobiety podobne do mnie :D).
   
    0. ,,Pancerni" (Książka opisująca wydarzenia, dziejące się przed tymi opisanymi w powieści)
      I. ,,Imperium Czerni i Złota"
      II. ,,Klęska Ważki"
      III. ,,Krew Modliszki"
      IV. ,,Hołd dla Mroku"
      V. ,,Ścieżka Skarabeusza"
      VI. ,,Morska Straż"
      VII. ,,Spadkobiercy Ostrza"
VIII. ,,Podniebna Wojna"
IX. ,,Wrota Mistrza Wojny"
 X. ,,Pieczęć Robaka"



4. ,,Century" Pierdomenico Baccalario

        Przeczytałam tą serię jak byłam ,,młoda" aczkolwiek i teraz chętnie bym do niej wróciła :). Przedstawia historię czworga 14-latków z różnych stron świata, którzy spotykają się w jednym miejscu i okazuje się, że urodzili się wszyscy tego samego dnia (29.02). Dodatkowo zostali naznaczeni do odnowienia Paktu. Dalej to już trzeba przeczytać ;).



      I. ,,Ognisty Pierścień"
      II. ,,Kamienna Gwiazda"
      III. ,,Miasto Wiatru"
      IV. ,,Pierwotne Źródło"





5. ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem" John Ronald Reuel Tolkien

        W gimnazjum miałam ją jako lekturę i była to jedyna jaką przeczytałam w tamtym czasie (większość lektur przeczytałam już po tym jak była omawiana i po teście :D) ;). Wielu pewnie słyszało o ,,Hobbicie", choćby ze względu na filmy, które moim zdaniem wymiatają, nawet jeżeli nie mają tak dużo wspólnego z książką :).
        Jak ktoś zna Tolkiena to pewnie kojarzy te jego długie, barwne opisy ;).















6. ,,Walka Sylfa" L.J. McDonald


         Nie wiem skąd takie mieszane opinie na temat tej książki, mi osobiście się bardzo podobała, nawet jeżeli momentami była troszkę ordynarna. 
Opowiada historię dziewczyny, która miała zostać poświęcona do przyzwania sylfa, ale dzięki swojemu nożykowi w spince w kształcie motyla udało jej się uwolnić i przywiązać sylfa do siebie :). Pierwsza część jest jedyną przetłumaczoną przez wydawnictwo, ale nie miałam problemu ze znalezieniem następnych amatorskich tłumaczeń.



7. ,,Szkoła 
przy cmentarzu" Tom B. Stone


       Pod tym tytułem kryją się różne tytuły krótkich książek opisujących wydarzenia (trochę horrorowych, zwłaszcza jeżeli czyta się je jako dziecko), dziejące się właśnie w tej i przy tej szkole przy cmentarzu :). Jak ma się chwilę wolną (w sumie nawet jak się nie ma) to warto sięgnąć po któreś z tych opowiadań:).



8. ,,Pośredniczka" Meg Cabot

        Pierwszy raz przeczytałam jak byłam jeszcze taką młodszą nastolatką, ale wciąż lubię do niej wracać. Seria opowiada o buntowniczej dziewczynie, która ma zdolność polegającą na komunikowaniu się z duchami, które jeszcze nie przeszły na tamtą stronę. W taki lub inny sposób im pomaga bądź siłą odsyła tam gdzie trzeba :). Wszystko się zmienia gdy z Nowego Jorku musi przeprowadzić się do Australii.



9. ,,Replika" Kaye Marilyn


        Czytałam ją jeszcze jak nie wszystkie tomy były przetłumaczone. Opowiada o dziewczynie, która jest wynikiem pewnego eksperymentu. W związku z tym dzieją się wokół niej różne, przyjemne bądź mniej, rzeczy. Tomów jest teraz dwanaście, ale nie są specjalnie długie.



10. ,,Top Modelka" Meg Cabot


        Do tego też bardzo lubię wracać. Opowiada o dziewczynie, która w wyniku pewnego wypadku z wyluzowanej, lubiącej gry komputerowe i powyciągane bluzy dziewczyny, staje się top modelką. Nic więcej nie mogę napisać, bo to za duży spojler :).




        Jeżeli znaleźliście tu coś dla siebie to znaczy, że takie listy mają jakiś sens :). A jeżeli nie to i tak mają sens, bo dzięki niej przypomniałam sobie kilka naprawdę fajnych tytułów ;D.

       Napiszcie co Was zaciekawiło, a może jest coś co chcielibyście jeszcze zobaczyć:).

16 komentarzy:

  1. szkoła przy cmentarzu jest naprawdę świetna reszta jakoś mnie nie urzekła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ,,Kroniki Pradawnego Mroku" czytałeś? :D
      Ile z przedstawionych przeczytałeś?:)

      Usuń
  2. znaczną część 8 pozycji dokładnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A które, które? :D Zaciekawiłeś mnie :D

      Usuń
  3. 1,2,3,5,6,7,8,10 (poza tolkieniem chyba najgorsza z pozycji była właśnie 10 ,ale o gustach sie nie rozmawia :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ,,Hobbit" ci się nie podoba?! I oceniasz wyżej ,,Szkołę przy cmentarzu" od ,,Kronik Pradawnego Mroku" czy też ,,Cieni pojętnych"?! Widać, że nasze gusta się ABSOLUTNIE nie pokrywają :D.

      Usuń
    2. To nie znaczy, że to źle ;).

      Usuń
    3. Szkoła ... to lekkie historyjki na poprawę humoru co najwyżej :D

      Usuń
    4. No tak, ale napisałeś, że tylko ta pozycja jest taka fajna:D. A potem, że poza Tolkienem to 10 pozycja najgorsza :).

      Usuń
  4. Już od jakiegoś czasu mnie kusi, żeby przeczytać Harrego Pottera, zamiast ciągle oglądać filmy :D Super lista :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdyby to była moja lista umieścił bym 1 David Morell -Pierwsza krew ,2 Sapkowski -saga o wiedżminie i trylogia Husycka ,3 King- Komórka , 4 David Hunter - Zapisane w kościach , 5 Michael Crichton -Park jurajski , 6 R.Kipling - księga dżungli , 7 G. Masterton-Dziecko ciemności , 8 H.Sienkiewicz -Potop , 9 A.Christie -wszytkie kryminały , 10 n machiavelli-Książe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Część znam, dobra lista:). Ale zauważ, że mimo braku specjalnych ograniczeń co do kategorii (wiem, przeważa fantasy) mają one pewną spójność :). Poza tym do każdej z nich mam wielki sentyment, tak oto powstała ta lista:).

      Usuń
    2. moja powstała na podstawie ksiązek które przeczytałem co najmniej 10 razy :D

      Usuń
    3. Widzisz, to znasz moją sytuację :D. W mojej może nie 10, nie mam pewności, ale z 5 na pewno:D.

      Usuń
  6. Żal, właśnie tak, jak napisałaś. Zawsze takie dziwne uczucie towarzyszy człowiekowi, po przeczytaniu dobrej książki. Miałem tak kilka razy w tym roku. Ostatnio, jak wchłonąłem Pana Lodowego Ogrodu. Pozdrawiam, super blog. Pisz, jak najwięcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jednocześnie tak fajne i tak przykre uczucie :)
      Dziękuję, postaram się :)

      Usuń